Odpovede na časté otázky
2021-01-20 (17:04)
Všetky informácie potrebné pre registráciu a realizáciu platby sme sa snažili čo najpodrobnejšie prinášať vo viacerých článkoch.
Tu sú odkazy na tieto články:
Podrobný návod ako uhradiť predplatné
Všetky informácie o Štartovacej akcii
Návod ako sa zaregistrovať
Prečo sa oplatí byť členom Internetového klubu chelemendik.sk
Odpovede Sergeja Chelemendika na otázky čitateľov
Samozrejme, v prípade nejasností je všade uvedená moja adresa: polina.chelemendikova@gmail.com, kde môžete posielať Vaše otázky.
Pripadne aj na adresu chelemendik.sk@gmail.com.
Dostávame veľa mailov, na ktoré sa snažíme reagovať čo najrýchlejšie, ale keďže nie vždy je to technicky možné, na najčastejšie otázky odpoviem aj v tomto článku.
Najčastejšie otázky čitateľov
Na stránke máte uvedené, že ak sa zúčastním na Štartovacej akcii, získam predplatné do 1.12.2010. Dostal som však mail, kde je uvedené, že mám predplatné do iného dátumu. Ako je to možné?
Po obdržaní Vašej platby Vám aktivujeme predplatné a v tej chvíli systém odosiela automatickú odpoveď o dĺžke Vášho predplatného. Systém reaguje na možnosti predplatného na 30, 90 alebo 180 dní. S našou akciou nepočíta. Preto všetkým z vás, ktorí splnili podmienky akcie, meníme dátum platnosti predplatného manuálne a následne zasielame druhý mail s názvom Upresňujeme Vaše predplatené obdobie na chelemendik.sk. Smerodajné sú informácie v tomto maili a to, čo vidíte vo Vašom profili. Do vášho profilu sa dostanete v pravom hornom rohu portálu. Pripomíname, že štartovacia akcia sa vzťahuje na tých, ktorých zálohová faktúra bola vytvorená do dátumu 30.9.2010 (vrátane).
Čo je to zálohová faktúra?
Zálohovú faktúru vygeneruje systém vo chvíli, keď vo Vašom profili v sekcii Chcem zaplatiť predplatné vyplníte platobný formulár. Faktúra obsahuje všetky údaje, ktoré potrebujete pre platbu a nájdete ju vo Vašom profili v sekcii Moje platby. Dá sa stiahnuť a príde Vám aj na emailovú adresu, ktorú ste zadali pri registrácii. Až od Vás dostaneme platbu a aktivujeme Vaše predplatné, faktúra sa zmení na ostrú a slúži ako daňový doklad. Nájdete ju tiež vo Vašom profili v sekcii Moje platby a na rozdiel od fialovej zálohovej má zelenú farbu.
Ako to, že som Vám poslal na účet platbu a ešte stále nemám aktivovaný prístup?
Pravdepodobne Vaša platba ešte nedorazila. Vaše predplatné aktivujeme, keď Vaša platba príde na náš účet v Tatrabanke. Ak posielate platbu z inej slovenskej banky, trvá to 2-3 pracovné dni. Ak zo zahraničia - aj dlhšie. Ihneď ako cez internet banking vidíme príchod Vašej platby, Vaše predplatné aktivujeme. Zvyčajne sa to deje okolo 10 – 12 hodiny doobeda, kedy banky vykonávajú prevody.
Ďalším dôvodom môže byť to, že Vaša platba prišla, ale nemohli sme ju identifikovať, pretože ste neudali variabilný symbol. Takže ak sa Vám zdá, že ste variabilný symbol zabudli uviesť, alebo že Vašej platbe to trvá pridlho, napíšte mi na mail polina.chelemendikova@gmail.com číslo účtu, z ktorého bol spravený prevod, Vaše prihlasovacie meno a variabilný symbol a vyriešime to.
Poslal som platbu cez Slovenskú poštu, prečo ešte stále nemám aktivovaný prístup?
Pir platbách cez Slovenskú poštu treba počítať so zdržaním, pretože aj keď uvediete správny variabilný symbol, Slovenská pošta ho pošle až dodatočne v obálke a cez internet banking nie je možné platbu identifikovať. Až dostaneme obálku a Vašu platbu identifikujeme, samozrejme Vám konto ihneď aktivujeme.
Ak máte takú možnosť, platbe cez Slovenskú poštu sa preto prosím vyhnite, existuje ešte možnosť vkladu na náš účet v ľubovoľnej pobočke Tatrabanky – je to bez poplatkov a oveľa rýchlejšie.
Ako môžem získať prístup do platenej zóny čo najrýchlejšie?
Prevodom na náš účet z účtu v Tatrabanke – v takom prípade príde platba prakticky hneď a zapneme Vás behom pár hodín. Podobne je to aj s vkladom v pobočke Tatrabanky.
Okamžite prichádzajú aj platby cez Paypal, podmienkou je len, že musíte mať Paypal konto.
Ako zaplatím predplatné zo zahraničia?
Buď cez banku prostredníctvom medzištátneho prevodu – vtedy ale musíte rátať s dosť vysokými poplatkami, alebo cez Paypal. Túto možnosť našim čitateľom odporúčame, pretože je to rýchle a bez poplatkov.
Všetky podrobnosti o platbe zo zahraničia nájdete v tomto článku.
V mojom profili mám viac zálohových faktúr, čo mám robiť?
Fialová zálohová faktúra nie je daňový doklad a k ničomu Vás nezaväzuje. Môžete uhradiť ľubovoľnú z nich a ostatné si jednoducho nevšímajte.
Moja otázka nebola zodpovedaná...
Napíšte mi na adresu polina.chelemendikova@gmail.com. Môjmu otcovi, Sergejovi Chelemendikovi, prosím nepíšte ohľadne záležitostí predplatného, pretože dostáva veľmi veľa mailov a vybavenie Vašej otázky by trvalo dlhšie.
Milí priatelia! Ďakujeme za Váš záujem o členstvo v Internetovom klube chelemendik.sk a prajeme Vám príjemné čítanie článkov a sledovanie videí.
S pozdravom, za redakciu portálu chelemendik.sk
Polina Chelemendiková
šéfredaktorka

Analytický seriál Klimatická katastrofa
Všetky články z tejto rubriky nájdete tu...
Do fóra môžu prispeivať iba členovia so zaplateným predplatným.