Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/web/chelemendik.sk/www/debug.php on line 10

Chelemendik.sk
Словацко-русский портал Сергея Хелемендика    
Словакия        Клуб ROSSIJA       Сергей Хелемендик       Dobrá sila       Kontaktujte nás       Prihláste sa    Zaregistrujte sa    
Francúzi sú prví, ktorí prijali úplný zákaz nosenia buriek na verejnosti - chelemendik.sk

 

Francúzi sú prví, ktorí prijali úplný zákaz nosenia buriek na verejnosti

2019-10-11  (10:23)

 - Francúzi sú prví, ktorí prijali úplný zákaz nosenia buriek na verejnosti

15.9.2010

Francúzsky Senát obrovskou prevahou hlasov 246 : 1 schválil zákaz moslimských odevov zakrývajúcich celú tvár na verejnosti. Poslanecká snemovňa zákaz schválila už v júli. Zákon má vstúpiť do platnosti najskôr na jar 2011.

Francúzsko je prvá európska krajina, ktorá schválila úplný zákaz nosenia buriek či nikábov. Potrestaní by mali byť aj muži, ktorí svoje ženy a dcéry nútia, aby ich nosili.

Jeho odporcovia majú teraz desať dní na to, aby požiadali Štátnu radu o jeho posúdenie, ktorá je v krajine vo veciach zákonov najväčšou autoritou. Podanie je však nepravdepodobné.

Text zákona nehovorí výslovne o celkovom zahalení, ale o "skrývanie tváre na verejnom priestore". V praxi to však neznamená, že zakazuje ženám nosiť nikáb alebo burku, ktoré zakrývajú celú tvár s výnimkou očí a to na verejných priestoroch vrátane ulíc, ďalej napríklad v obchodoch, hromadnej doprave či reštauráciách a na miestach spojených s verejnou službou, akými sú napríklad radnica, školy a nemocnice.

Za porušenie zákazu hrozí pokuta až 150 eur alebo povinné dochádzanie na hodiny výchovy k občianstvu. Jedna z pasáží zákona sa vzťahuje aj na mužov, ktorí svoje manželky a dcéry nútia zahaľovať si tvár. Tým hrozí až ročné väzenie a pokuta 30-tisíc eur.

Návrh zákona podala vláda. Podľa nej prispeje k rovnosti medzi pohlaviami a k odstráneniu diskriminácie žien. U moslimov vzbudil návrh obavy a nevôľu a výhrady k nemu mala aj Štátna rada, ale podľa miestnych komentárov nakoniec zákon schváli.

Vo Francúzsku, ktorá má 63 miliónov obyvateľov, žije päť až šesť miliónov moslimov. Burku alebo nikáb podľa nedávno zverejnených údajov nosí len asi dvetisíc moslimiek. Vedenie francúzskej moslimskej obce uvádza, že nosenie burky alebo nikábu korán nevyžaduje a že vo Francúzsku je to skutočne nevhodné. Zároveň však má obavy, že zákaz negatívne ovplyvní pohľad verejnosti na moslimov a islam.

Podobný zákon je momentálne v schvaľovacom procese aj v Belgicku.

Francúzsko je tak prvá krajina, ktorá prikročila k úplnému zákazu nosenia burky a nikábu (závoj, ktorý na rozdiel od burky nezahaľuje oči) na ulici. V niektorých európskych krajinách prijali čiastočné obmedzenia, ako napríklad v Nemecku, Taliansku alebo v Španielsku, kde je čiastočne zakázané nosiť burky a ďalšie náboženské symboly v školách či na úradoch.

Zdroj: ČTK  


 

 

VIDEO seriál Moskva očami Sergeja Chelemendika


 - Pravda o 2. svetovej vojne

Seriál Pravda o 2. svetovej vojne -

úryvky zo životopisu Adolfa Hitlera


 - Seriál klimatická katastrofa

Analytický seriál Klimatická katastrofa




 - Sen žobrákov o dome za 500 tisíc Eur

VIDEO seriál Sergeja Chelemendika:

Nešťastné a okradnuté deti 


Analytický seriál Michaila Leonťjeva:

Veľká americká diera

 

http://tmp.aktualne.centrum.sk/soumar/img/1041/76/10417632-peter-stanek.jpg Cyklus televíznych dialógov s Petrom Staněkom



                      VIDEO seriál Poliny Chelemendikovej:
               Magický Nepál, Neuveriteľná India


 - VOĽBY 2010 - Ako to bolo naozaj?


VIDEO seriál Sergeja Chelemendika:

VOĽBY 2010 - AKO TO BOLO NAOZAJ?


 - Rusko a budúcnosť Slovanov

VIDEO seriál Sergeja Chelemendika:
Rusko a budúcnosť Slovanov


 -  Serial Národná idea

 Seriál Sergeja Chelemendika:
 Národna idea

chelemendik.sk






  









Všetky články z tejto rubriky nájdete tu...


Sergej Chelemendik   |   2010-09-15  (09:24)
50%  
mínus plus
  ruski bloger:

Александр Тимофеев

Как говорится, за последний год в Париж понаехало много белых. Больно смотреть, как они убивают культуру этого африканского городка.


Mg   |   2010-09-15  (10:31)
55%  
mínus plus
  Ďalší premyslený krok k podnieteniu vojenského konfliktu s moslimským svetom.


protopartorg   |   2010-09-15  (11:17)
55%  
mínus plus
  Mg: súhlas.

Celý ten čurbes okolo "buriek" je zbytočný, tzv. "zástupný problém", ktorý len odpútava pozornosť od jadra problému. A tym je pokračujúca masová imigrácia.

Celé mi to pripadá ako CIELENÁ PROVOKÁCIA. Ak by naozaj "sarkozyovcom" šlo o riešenie problému, museli by vyzdvihnúť požiadavku okamžitého a úplného zastavania imigrácie. Čo by právne ani technicky nebol žiaden problém, avšak NIKTO sa to neodváži takto formulovať. MULTIKULTURALIZMUS je aj naďalej oficiálnou štátnou ideológiou EÚ.

"Burka", podobne ako zákaz stavby minaretov nič neporieši. Muslimi v krajine budú i naďalej, a bude ich stále viac... Jedine s tým rozdielom, prepáčte mi za výraz, že budú NASRATEJŠÍ. A to je chyba. Ak už necháme ľudí s úplne inou kultúrou imigrovať a dokonca im udelíme i štátne občianstvo, treba k nim potom pristupovať rovnako ako k "starousadlíkom", a nie ako k občanom druhej kategórie. Táto cesta povedie len k vyhroteniu konfliktu, čo sa komusi náramne hodí...

Zjavne je treba "nabudiť" nebojovných, pacifisticky naladených Európanov, a pripraviť ich na účasť v možnom "konflikte civilizácií". Pričom sa ale samozrejme nebude jednať o konflikt medzi kresťanskou a islamskou civilizáciou, ako sa nám snažia navravieť, pretože kresťanstvo už v dnešnej Európe hrá úlohu porazeného. Pôjde o konflikt medzi nepoddajným, tradicionalistickým, monoteistickým islamom, a dnešným liberálno-ateisticko-konzumným Západom. V závere bude nahradený dnešný bojovný islam tzv."žltým islamom", jeho neškodnou, liberastickou variantou, podobne ako to vidíme v prípade kresťanstva. A samozrejme sa potom obnoví oficiálna propaganda multikulturalizmu - na zloženie parížskeho obyvateľstva a jeho tradičnú kultúru nebude brať nikto ohľad, pretože cieľ bude dosiahnutý. Navyše v dôsledku spomínaného "konfliktu civilizácií" sa po celom svete rozbehnú milióny utečencov, ktorých Európa samozrejme prijme s otvorenou náručou...

Zbohom stará Európa... Oddeľme sa, kým je ešte čas.


Mg   |   2010-09-15  (14:07)
55%  
mínus plus
  Protopartorg - súhlas. Multikultularizmus je cestou do pekla, spolužitie rôznych národov, kultúr, náboženských a etnických skupín na jednom území je rozbuškou a je len otázkou času, kedy dôjde k explózii. Zápalnou šnúrou je podporovanie strachu a nenávisti v spoločnosti, čím sa postupne vytvára dojem, že konflikt je neodvratný, samotný konflikt nie je už ale ničím iným než prerozdeľovaním moci vo svete. Tento scénar je dlhodobo a cielene podporovaný, voľný pohyb osôb je predsa nespochybniteľný "demokratický" princíp, s ktorého pomocou sa dá spoločnosť rozložiť zvnútra. A tak sa všetci ocitáme v úlohe divákov krvavého divadla, na ktoré sme si nekúpili lístok.


o.tarovsky   |   2010-09-15  (14:27)
50%  
mínus plus
  katolícke mníšky tiež chodia v takýchto burkách? Oni tiež budú mať zakázané sa do nich odievať?..


o.tarovsky   |   2010-09-15  (14:40)
55%  
mínus plus
  oficiálnou ideológiou EÚ aj ministra Fígeľa je tzv. Kultúrna homogenizácia, Podľa nej nesie sa hlásiť nikto k svojej národnosti a vyvýjať vlastnú kultúru. Všetci sa musia kultúrne podobať, aproximovať vyvoleným.. nemcom.. EÚ je v skutočnosti veľké nemecko. Európa a európanstvo je jednoducho blaf, na to by behviezdičkoví"európania" v tzv. východnej "eúrópe" by už mali konečne prísťž a uvedomiť si to.. Kultúrna homogenizácia znamená, že už nebude slovákov, čechov, poliakov, budú akísi rakúšáci - európania teda v chápaní nemcov nemci východní horšej národností.. u nás na spiši celé stáročia sa takto nemci vždy vnútorne delili... na memcov lepšej a na nemcov horšej národnosti.. Nemci horšej národnosti nemohli napríklad nemohli študovať všade tam kde nemci horšej národnosti... a slováci vo svojej domovine európskej kolónii na tpom boli ešte horšie.

Práve od presadzovania a vnucovsania tzv. kultúrnej homogenizácie sa odvádza boj proti nič netušiacim tzv. slovenským nacionalistom. Podľa akého kritéria delia ľudí na nacionalistov a homogenizovaných bezhviezdičových "východoeurópanov"? treba sa spýtať pána Figeľa..on prvý tento pojem použil na lovensku v prítomnosti komisára Verheugena v 1998 r.


Shaolin   |   2010-09-15  (16:29)
55%  
mínus plus
  s uzasom citam tie teorie o velkom Nemecku - EU . Preco potom od prveho rocnika nechcu uzakonit nemcinu, ale anglictinu, ktorej nemci su tak neochotny sa ucit?? Nemci dodnes maju americke vojska na svojom uzemi a do EU su vrhnuty tak ako my, samozrejme v inom zmysle slova, ale prave EU je postavena tak, aby Nemecko vycicali..


Shaolin   |   2010-09-15  (16:30)
50%  
mínus plus
  zakazovanie buriek je len populisticky tah na odputavanie pozornosti, jedinym riesenim su deportacie prec, ale tie nenastanu, cize sa dockame dalsieho Kosova..


protopartorg   |   2010-09-15  (20:16)
50%  
mínus plus
  Re Mg "Multikultularizmus je cestou do pekla":
Presne tak. Obzvlášť v Európe. Spolužitie rôznych národností v jednom priestore sa v našej civilizácii podarilo iba Rusku, a do istej miery USA (tam zdá sa len dočasne).

Osobne považujem tento problém za KĽÚČOVÝ pre Slovensko, dokonca podstatne dôležitejší než otázky hospodárstva. Nedokážeme sa vyrovnať s "vlastnými" cigánmi, nedokážeme zvládnuť explóziu kriminality (cigánskej i našej, slovenskej), a čo bude keď i k nám dorazia légie Turkov, Arabov, Číňanov, afrických černochov, a mnohých ďalších národností? Ako to zvládneme? Pritom Cigáni sú v podstate "naši", máme spoločnú stáročnú históriu a vieme "čo od nich čakať". Čo urobíme v konfrontácii s úplne cudzími kultúrami, s ktorými nemáme absolútne nič spoločného, ktoré sú však veľmi silné a bojovné?

Ekonomiku môžeme dať v princípe doporiadku VŽDY (v princípe), ale takéto zmiešanie národov je NEVRATNÉ, nebude možné ho uviesť do pôvodného stavu. Chudoba, nezamestnanosť je iste zlá z pohľadu jednotlivca, ale možno nás práve tá naša (relatívna) slovenská chudoba uchránila od prívalu emigrantov? Teda aspoň ZATIAĽ. "jedinym riesenim su deportacie" - žiaľ, veľká časť z nich už má OBČIANSTVO danej krajiny, takže právnym spôsobom to nepôjde. A "neprávnym" tiež iba do tej miery, pokiaľ tých imigrantov bude MÁLO. Pokiaľ ich bude VEĽA, môže sa ľahko stať že tie deportácie čakajú NÁS.

Zabrániť prílivu migrantov po vzore západnej Európy považujem za jednu z absolútne najvyšších národných priorít.

Re Shaolin "Preco potom od prveho rocnika nechcu uzakonit nemcinu, ale anglictinu":
Možno preto, že nemčinu sa doučíme pri gastarbajtrovaní v susednom Rakúsku či v Nemecku, a bude sa vyžadovať ako podmienka zamestnania v "slovenskom" priemysle. Ktože u nás investuje dlhodobo NAJVIAC??? Nie náhodou Nemci?

Samozrejme, Nemecko je z istého hľadiska takisto OBEŤOU súčasného systému. Ale kto ním nie je? Nie sú ním i samotné USA??? Zase z iného uhlu pohľadu sú však Nemci SPOLUPÁCHATEĽMI súčasného režimu. Nechápem, prečo sa stále stavia do protikladu zlé USA/GB na jednej strane, a akoby "dobré" Nemecko na strane druhej.

Iste, záujmy atlantického bloku (USA a GB) a Nemecka sú v mnohom protichodné. Nezabúdajme ale, že súčasné Nemecko je poslušným vykonávateľom vôle USA. Postavme si otázku: a bolo by Nemecko bez vplyvu USA iné? Asi bolo. Bolo by to pre nás lepšie alebo horšie? To vôbec nie je také zrejmé a jasné, ako si myslia mnohí ktorí vzhliadajú k Nemecku s nádejou, ako ku spasiteľovi.

Ak by sa obnovila pôvodná imperiálna nacionalistická politika Nemecka (čisto teoreticky), ako prvé by to pocítili malé krajiny strednej Európy, teda aj my. Ste si takí istí, že by to bol príjemný pocit? Ja veru nie. Nemecko bolo odjakživa konkurentom Slovanov, viď celú koncepciu "Lebensraum", čiže "životného priestoru". A kdeže vziať nový životný priestor? Azda v preľudnenej západnej Európe? Tam si ho žiarlivo strážia podobné národy. Správne, na Východe, v slovanskom priestore. A nejedná sa len o politiku Hitlera, ako sa to často mylne vykladá - Hitler vlastne len pokračoval v politike Druhej ríše, nemeckého cisárstva 19. storočia, a kancelára Bismarcka. Ale samotná história nemeckého "Drang nach Osten" je oveľa, oveľa dlhšia.

Áno, z čisto pragmatického hľadiska sa môžu záujmy naše a záujmy nemeckého nacionalizmu sčasti prekrývať. Ale toto prekrývanie sa môže rýchlo skončiť, a nie s dobrým výsledkom pre malé slovanské národy. Napr. aj pre Čechov - teraz síce niektorí dávajú okázale najavo svoju loajalitu Nemcom, snažiac sa dokázať "že aj oni sú vlastne Nemci, iba hovoriaci iným jazykom", veľmi sa však mýlia ak čakajú za podobnú "vlezlosť" vďaku z nemeckej strany. Nemci sú veľmi pamätlivý národ, a nezabúdajú na krivdy (okrem tých ktorých sa dopustili oni sami). Čechom nezabudnú vyhnanie sudetských Nemcov. Podobne ako nezabudnú ani Poliakom privlastnenie si časti ich územia, alebo napr. aj nám vyhnanie karpatských Nemcov. Preto opatrne s Nemcami...


Shaolin   |   2010-09-15  (23:23)
50%  
mínus plus
  Hitler Nemcov vyriesil na dlhu dobu, pretoze sa poucili a zanevreli na politiku sily, cize toho by som sa najmenej od Nemcov obaval o nejakom rozsirovani zivotneho pristoru - ved len sa staci pozriet na ich demografiu, ze pre koho ten zivotny priestor by potrebovali? Ja neocakavam od nikoho ziadnu spasu, ale z Ameriky k nam nic dobre neprislo a aj ta vizia multy-kulty je od nich a zanedlho tu uz budu dovazat oni cez svoje babkove vlady mohamedanov aby to tu rozlozili...
Obchodovat asi s niekym budeme musiet a lavirovat medzi Moskvou a Berlin0m do buducnosti a tie chore napady od nasich praviciarov o najlepsich spojencoch USA od Dzurindy, Polska a pod. su skodlive a nerealisticke.


protopartorg   |   2010-09-16  (11:15)
50%  
mínus plus
  Ja by som skôr povedal, že agresivita Nemcov proste získala inú formu, jedná sa dnes viac o ekonomické ovládnutie, a ako správne píšete, nie pod vlastnou vlajkou, ale pod vlajkou angloameričanov.

Ale o tom, či sa naozaj "poučili" by som dosť pochyboval... Nemci sa Hitlera nikdy dobrovoľne nevzdali, boli jednoducho ZLOMENÍ, prinútení silou. Ale ak tá sila pominie, ktovie čo bude? Pretože správanie Nemcov počas Tretej ríše nebolo podmienené nejakou "nacistickou propagandou", ako sa mnohí domnievajú. Je zakorenené omnoho hlbšie, v povahe, kultúre, mentalite tohto národa. Hovorím to ako človek s dlhoročnými osobnými skúsenosťami s nemeckým prostredím, a ako bývalý "germanofil". Podľa mňa jediným "dobrým" Nemeckom v histórii bola NDR, a aj to skôr pod vplyvom Sovietskeho zväzu (Ruska) - názor asi nepopulárny, ale stojím si za ním.

Ale nieže by som proti nim pociťoval nejakú nenávisť, božechráň... Len viem z prvej ruky, aký je postoj bežného, priemerného Nemca k Slovanom. Tu sa často diskutuje v štýle, čo urobíme "my a Nemci". Ale Nemci, a vôbec germánske národy s nami nebudú nikdy na "MY". Veď oni sú predsa "nadľudia", "Uebermenschen", panská rasa... Myslíte si, že sa toho vzdali??? Nie, nevzdali, jednoducho im bolo zhora (od Adenauera až po Merkel) povedané, že oficiálna línia je iná, že Auslaenderov treba ľúbiť a hanbiť sa za vykonané počas vojny. Nuž, tak sa hanbia a kajajú, už len vzhľadom k svojej "železnej disciplíne" a poslušnosti voči vrchnosti ani inak nemôžu... Ale ak sa postoj "vrchnosti" zmení, ak "zhora" prídu iné pokyny - ktovie čo bude? Uvedomujeme si vôbec, že "porátanie sa z cudzincami" v rámci krajín Západu bude znamenať i porátanie sa S NAMI, SLOVÁKMI??? Veď koľko je v EÚ slovenských gastarbajtrov? Mnoho ľudí si myslí, že nás berú INAK, ako nejakých "lepších cudzincov" - veľmi o tom pochybujem.

Je ešte jedna osobná príčina, prečo sa tu rozpisujem proti nekritickému obdivu voči Nemcom (nemyslím konrétne Vás). Mám takú slabosť, priznám sa, nemám rád nacizmus... Tento nekritický obdiv voči Nemecku sa veľmi často vyskytuje práve u ľudí so sympatiami k "Fuehrerovi" (opäť samozrejme nemyslím vás). A je to veľmi nezdravý postoj, ak uvážime nenávistne-pohŕdavý postoj "Vodcu" a jeho prívržencov voči Slovanom...

Inak s tým čo píšete naozaj môžem len súhlasiť: "Obchodovat asi s niekym budeme musiet a lavirovat medzi Moskvou a Berlin0m do buducnosti". Cením si Váš realizmus, na Slovensku tak zriedkavý :-))

Do fóra môžu prispeivať iba členovia so zaplateným predplatným.


Сергей Хелемендик – книги, статьи, видео, дискуссии



Словакия – страна, люди, бизнес



Словацко-русский клуб предпринимателей ROSSIJA



Sergej Chelemendik - knihy, články, videá, diskusie



Hnutie Dobrá sila – projekty



Slovensko-ruský klub podnikateľov ROSSIJA



Деловые предложения



Obchodné ponuky
 



ZÁBAVA



KNIŽNICA - TEXTY, VIDEÁ



NOVINKY PORTÁLU



Diskusie




Blogy





| chelemendik.sk | chelemendik.tv | chelemendik.ru | ruské knihy, knihkupectvo, matriošky, filmy | handmade |